Aplikacje komputerowe poprawiające komunikację w firmie.

W prowadzeniu biznesu panuje jedna prosta zasada – zmniejszamy koszty oraz podnosimy przychód przedsiębiorstwa. Z tego powodu bardzo wielu właścicieli firm szuka możliwości zwiększenia obrotów swojej firmy poprzez wdrażanie nowoczesnych technologii, które mają poprawić nie tylko obroty, ale także komunikację pomiędzy poszczególnymi działami naszego przedsiębiorstwa. Bardzo popularne w ostatnich latach stały się wszelkiego rodzaju rozwiązania komunikacyjne oparte o technologię VoIP. Pozwala ona na połączenia głosowe za pośrednictwem łącza internetowego. Dzięki temu koszt połączenia w tej technologii jest bardzo niski i znacząco odbiega od oferowanych obecnie na rynku taryf abonamentowych w tradycyjnych telefoniach stacjonarnych.

Bardzo wielu przedsiębiorców stawia na rozwiązania komputerowe. Praktycznie każde stanowisko w firmie wyposażone jest w komputer stacjonarny podpięty do internetu. Dzięki zastosowaniu oprogramowania komputerowego możemy takie stanowisko zamienić w multimedialny punkt obsługi klienta. Wystarczy wyposażyć naszego pracownika w słuchawkę oraz mikrofon. Bardzo wiele firm zajmujących się call center oraz biur obsługi klienta właśnie na tym rozwiązaniu bazuje.

Do najpopularniejszych aplikacji tego typu należy zaliczyć m.in. PHONTAGE, który jest liderem w obsłudze połączeń głosowych za pośrednictwem komputera. Jest to samodzielna aplikacja zawierająca wiele przydatnych funkcji oraz pozwalająca na odbywanie konferencji głosowych bez konieczności posiadania aparatu telefonicznego. Dla telefonów systemowych polecaną aplikacją jest Ez Phone. Pozwala on na wykorzystanie telefonów systemowych Ericsson-LG w sposób, jaki dotąd był dla nich niemożliwy. Tego typu aplikacje usprawniają kontakt z klientem oraz pozwalają podnosić jakość usług świadczonych przez nasz call center.

Tego typu programów jest jeszcze kilka, to, jaki wybierzemy, w dużej mierze zależy od naszych możliwości finansowych oraz od indywidualnych potrzeb. Warto przed zakupem konkretnego oprogramowania dokładnie zapoznać się z wymogami, jakie nakładane są na licencjonobiorcę oraz z funkcjami, jakie oferuje dana aplikacja.

Zobacz także

Montaż i instalacja systemów telekomunikacyjnych

Bezprzewodowa telefonia DECT

Telefony systemowe

Platformy zintegrowanej komunikacji