Czy VoIP wyprze tradycyjne telefony?

Telefonia stacjonarna znana jest nam od wielu lat. Praktycznie każdy z nas ma w domu telefon stacjonarny lub przynajmniej nieaktywne gniazdko do podłączenia telefonu. Jeszcze zanim nastały czasy telefonów komórkowych ciężko było sobie nam wyobrazić dom lub mieszkanie bez telefonu. Teraz gdy każdy człowiek ma przy sobie telefon komórkowy, telefonia stacjonarna zostaje powoli zapominana, gdyż nie ma sensu ponosić dodatkowych kosztów utrzymywania łącza, które praktycznie nie jest używane. Inaczej sprawa ma się w firmach. Tutaj aktywny telefon stacjonarny jest bardzo pożądany i świadczy o tym, że dana firma ma stałą siedzibę i jest godna zaufania.

Duże koszty tradycyjnych telefonów stacjonarnych w porównaniu do telefonów komórkowych skutecznie odstraszają osoby prywatne przed podpisywaniem umów na świadczenie tego typu usług. Jest jednak o wiele tańsza opcja, która pozwala na komfort, jaki dają nam telefony stacjonarne jednak w o wiele niższej cenie. Jest to telefonia VoIP. Dzięki wykorzystaniu łączy internetowych mamy możliwość dzwonienia w niezwykle niskich cenach praktycznie do wszystkich krajów na świecie. Koszt takiego połączenia zagranicznego jest niższy niż 10 groszy. Żadna tradycyjna firma oferująca abonament telefonii stacjonarnej nie przebije tej ceny.

Niedawno przeprowadzono badania i wynika z nich, że już około 3 miliony osób i firm korzysta z tego rozwiązania. Jest to liczba stale rosnąca, która pozwala stwierdzić, że w najbliższych latach dużą część telefonów stacjonarnych wyprą właśnie bramki VoIP. Wszystko dzięki możliwości wykorzystania istniejących już łączy telefonicznych i internetowych do tego celu. VoIP nie wymaga dużych nakładów finansowych na stworzenie nowej infrastruktury z prostego powodu – już ona istnieje. Wystarczy tylko odpowiednio ją dostosować do nowych wymogów technologicznych. Tego typu rozwiązania będą bardzo popularne (w niektórych krajach już są) w firmach zajmujących się obsługą klientów telefonicznych np. call center lub w biurach obsługi klienta w największych przedsiębiorstwach. Można śmiało stwierdzić, że w niedługim czasie telefony stacjonarne zostaną w dużej mierze wyparte z rynku przez telefonię VoIP.

Zobacz także

Tradycyjne rozwiązania w biznesie.

VoIP w nowoczesnym przedsiębiorstwie.

VoIP w biznesie.

Telefonia VoIP w biurze

Telefonia VoIP a tradycyjne telefony na abonament