Komunikaty firm

Kaufland sięga po cyfrowe narzędzia także w komunikacji wewnętrznej

Okres pandemii pokazał, jak ważna dla poprawnego funkcjonowania organizacji, a także budowania silnych więzi jest efektywna komunikacja wewnętrzna. Aby jeszcze skuteczniej, a zarazem w nowoczesny sposób dotrzeć do pracowników z bieżącymi informacjami na temat firmy, Kaufland uruchomił aplikację mobilną Kaufland Connect – platformę wymiany informacji, integracji oraz specjalnych akcji dedykowanych pracownikom.

Z perspektywy pracowników komunikacja wewnętrzna w czasie pandemii powinna być przede wszystkim transparentna, zrozumiała i priorytetowa1. Firma Kaufland od lat dba o rzetelną i regularną komunikację z pracownikami. Dotychczas informacje przekazywano głównie za pomocą standardowych kanałów komunikacji, takich jak spotkania wewnętrzne, intranet, magazyn pracowniczy „Kaufland News” czy ulotki i plakaty. Nowa platforma oferuje mobilny dostęp do najświeższych materiałów na temat życia firmy, dzięki czemu bez przeszkód mogą korzystać z niej także osoby zatrudnione w sprzedaży oraz centrach logistycznych.

Kaufland Connect stanowi rzetelne źródło informacji o naszej firmie, a także podejmowanych przez nią działaniach. W aplikacji przewidzieliśmy przestrzeń do dyskusji na bieżące tematy, zapewniając użytkownikom możliwość komentowania wszystkich opublikowanych newsów. Priorytetowo potraktowaliśmy jednocześnie aspekt integracyjny. Dzięki funkcji filtrowania i wyszukiwania każdy może łatwo znaleźć zarejestrowanych współpracowników, a następnie skontaktować się z nimi na czacie indywidulanym lub grupowym. Użytkownicy mogą również udostępniać posty w zakładce społecznościowej K-Familia, a także brać udział w akcjach specjalnych, tj. konkursy czy ankiety – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

Według danych z raportu HRM Institute blisko połowa polskich firm deklaruje, że w najbliższym czasie oprze swoją strategię employer brandingową na efektywnej komunikacji wewnętrznej2. Poza intensyfikacją działań warto jednak zadbać o odpowiednią integrację narzędzi tradycyjnych z cyfrowymi. Kaufland realizuje cele w tym obszarze wielokanałowo, dzięki czemu buduje wizerunek zaangażowanego i godnego zaufania pracodawcy, otrzymując wiele nagród z zakresu nowoczesnej polityki personalnej.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 227 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena
i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.

1 Komunikacja firmowa w trakcie pandemii, Great Digital i bee DIFFERENT, 2020

2 Employer Branding w Polsce, HRM Institute, 2020